28 maj 2004

Tyskland är dyrt...

...dvs det är så billigt med bra udda musik att man ruinerar sig på skivor.
Hittade två "fynd". Den ena är Automanics cd Flow som jag inte hade en aning om att den fanns. Den tyska gruppen har gjort fyra skivor vet jag nu, men jag hade tidigare bara hört en. Flow var minst lika bra.
Det andra fyndet var en för mig helt ny grupp The Zutons. Udda, annorlunda och enkel popmusik med mycket spelglädje så som jag uppfattar det.

Inga kommentarer: