Sven Nylander är känd som den evige fyran. Det är trots allt ganska framgångsrikt att komma på fjärde plats i större mästerskap. Efter sin idrottskarriär har Nylander lyckats bra även i yrkeslivet. Han lever flott i Turning Torso i Malmö, samt bor i en representationssvit när det är evenemang på gång som exempelvis friidrotts-EM i Göteborg.
Det är ett liv han nått fram till genom sina prestationer. Nu säger han att han tagit kokain ett antal gånger under sin livstid, förmodligen även under sin idrottstid. Det står var och en fritt att knarka, rent moraliskt. Enligt lagen är det dock förbjudet i Sverige, men strunt samma. Men nu blev det helt fel - Nylander ljög och sa att han inte hade knarkat, trots att han visste att det skulle uppdagas att han hade gjort det. Det raserar hela förtroendet för honom och det raserar även hela hans tillvaro. Vem vågar lita på honom i framtiden?
Frågan är: hur bygger man upp nytt förtroende från en sådan position som Nylander nu är i?
Any takers?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar